Vi finns här för att hjälpa dig

Bläddra igenom våra FAQ och låt oss hjälpa dig att hitta svar

 

Vi finns här för att hjälpa dig

Bläddra igenom våra FAQ och låt oss hjälpa dig att hitta svar

 

Vanliga frågor

 

Varför jobba hos oss?

Hos oss kommer du ständigt att utvecklas och får ansvar från dag ett, lära dig om allt och vill du, så får du prova på flera olika avdelningar för att se var du passar bäst.
Du kommer att få härliga kollegor och medarbetare som alltid vill hjälpa dig att bli bättre.
Vi har även ett generöst friskvårdsbidrag och våra arbetsuppgifter blir aldrig slentrianmässiga, utan du får hela tiden nya erfarenheter som hjälper dig att utvecklas.

 

Vart finns ni?

Vi finns i Ödeshög och i Södertälje. Adresserna är:
Lievägen 6, 599 31 Ödeshög
Klockarvägen 114, 151 61 Södertälje

 

Vad har ni för betalsätt?

Beställer du på hemsidan så har vi upp till 12 månaders räntefri delbetalning med Klarna.

 

Jag har fått en trasig produkt, vad gör jag nu?

Då ska du reklamera den till oss så snart som möjligt.
För att göra en reklamation klickar du här!, därefter följer du formulärets anvisningar.

Är det inte möjligt att skicka in en ramation via formuläret så mailar du till reklamation@semattor.se och följer samma anvisningar som du givits i formuläret. Dvs; du skriver ditt ordernummer, en liten förklaring på vad som har hänt samt skickar bilder eller eventuellt video på det som är trasigt, så behandlar vi ditt ärende så snabbt som möjligt.

 

Vad har ni för leveranssätt?

Vi beställning av större varor kan produkten komma via DHL hemkörning där du blir kontaktad av en transportör om en lämplig tid för leverans. Vid beställning av en mindre vara så sker leveransen till det närliggande postombud där du får en bekräftelse med sändningsnummer när beställningen har lämnat vårt lager. Vidare får du ett sms när varan är redo för upphämtning vid ditt postombud.

 

Kan man köpa presentkort hos er?

Ja, det kan du!

Maila till oss på info@semattor.se så hjälper vi dig.

 

Har ni öppet köp/ångerrätt?

Ja, du har 14 dagars ångerrätt där du kan prova produkten och se att den passar, men är du osäker så ska du behålla originalförpackningen för en eventuell retur. Du har även 30 dagars öppet köpsom innebära att varan måste returneras med en obruten förpackning. Öppet köp och ångerrätt gäller inte på REA-produkter i kategori Lagerrensning/outlet.

 

Jag är inte nöjd och vill returnera, hur gör jag?

Som kund har du 14 dagars ångerrätt när du handlar i butik eller via vår e-handel. Ångerfristen börjar löpa fr.o.m den dagen du tagit emot varan.
Om du ångrar ett köp bekostar du själv returfrakten. Ångrad produkt skall alltid returneras i oförändrat skick samt i originalemballage eller likvärdig. Alla returer ska ske inom 14 dagar fr.o.m dagen vi godkänner returen.
Vid retur är det viktigt att varan är väl tillsluten för att undvika transportskador. Misskötsel av paketering som leder till att varan skadas eller blir smutsig vid retur tillkommer en avgift motsvarande rengöring eller reparation av skadorna.
För att returnera en vara vänligen maila till info@semattor.se

 

Har jag fri frakt?

Vi har fri frakt till större delen av hela Sverige. Dock tillkommer en extra fraktkostnad på produkter över 25 kg som ska skickas till Norrland eller Gotland. Samt tillkommer det en fraktkostnad vid leverans utanför Sverige.

 

Jag har ångrat mig och vill avboka min beställning, hur gör jag?

Avbokningar sker endast via e-post. Vill du avboka/avbryta din beställning så ska du maila till oss på info@semattor.se och skriva ditt ordernummer samt att du önskar avbryta din beställning.

 

Jag har inte fått min faktura, vad ska jag göra?

I första hand ska du kontakta klarna och be de om rådgivning. Vidare kan du maila till vår mail info@semattor.se för rådgivning.

 

Jag vill ändra min order, hur går jag till väga?

Vill du ändra eller byta ut något i din beställning så mailar du till oss på info@semattor.se och skriver ditt ordernummer samt vad du vill ändra, så återkopplar vi till dig och hjälper dig med din ändring.

 

Jag har returnerat/avbokat något jag redan har betalat, när får jag pengarna tillbaka?

Har du betalat direkt till oss så returneras pengarna inom 14 arbetsdagar fr.o.m att vi fått in dina uppgifter.

Har du beställt på hemsidan och använt Klarna som betalsätt så är det Klarna som krediterar ditt belopp inom ca 3-4 arbetsdagar. För övriga frågor om Klarnas returbetalning ber vi dig att kontakta Klarna.