Köpvillkor

Köpvillkor

Våra visioner: 100% Kundnöjdhet. Kundnöjdhet är alltid vår första prioritering. Det är viktigt för oss att ni kunder får en så smidig och enkel köpupplevelse som möjligt. Därför ger vi er kunder bra service, trygg checkout och en snabb leverans. Samt så svarar vi snabbt på frågor via telefon, e-mail, meddelande på sociala medier och hemsidans chatt. Trygg e-handel. Vi har ett samarbetat med finansbolaget Klarna för att du som kund ska få de bästa villkoren när du handlar hos oss. Vi fraktar din produkt med DHL som är ett av de främsta transportbolagen i världen där vi kan garantera en smidig leverans. Vi erbjuder alltid fri frakt inom Sverige. Lägsta priserna. Vi undviker att handla med mellanhänder. Detta gör vi för att kunna ge er kunder de lägsta priserna på marknaden. Mattorna ni köper från oss ska vara prisvärda och bra. Exklusiv design och kvalite. Vårt team strävar alltid efter att ge er kunder det bästa. Vi erbjuder alltid ett utbud på högkvalitativa produkter som är designade enligt era behov.

Betalsätt. Klarna Checkout. Upp till 12 mån 0% ränta Vi har ett samarbete med Klarna som erbjuder dig ett smidigt, enkelt och tryggt köp. Med Klarna kan du betala via kort, internetbank, delbetalning, faktura och klarna direkt. "Vi på Klarna värnar om våra kunder, vilket innebär att vi alltid ser till att samla in personlig information ansvarsfullt med hänsyn till din integritet".

Leveranstid. Din order levereras med DHL och produkter som är lagervara är den normala leveranstiden inom 3-10 arbetsdagar vid leveranser i Sverige. Produkter som inte finns i lagret och är beställningsvara kan leveranstiden variera där det är oftas angiven hur långt tid det tar eller så kan du bli i samband med beställning kontaktad av oss angående leveranstiden. Om du inte vill beställa innan du vet hur lång tid din beställning kommer ta, ber vi dig att kontakta vår kundtjänst.

Fri frakt inom Sverige. Vi erbjuder alltid fri frakt inom Sverige. Fri frakt gäller inte vid köp av produkter som väger över 25 KG och ska levereras till Norrland eller Gotland, där tillkommer en extra fraktavgift beroende på volymen på varan vid beställning. Vid ytterligare frågor kontakta gärna vår kundtjänst.

Returfrakt inom Sverige. Returfrakten är EJ kostnadsfri. Vid retur av varor tillkommer det en fraktkostnad samt kan det tillkomma en hanteringsavgift. Om du önskar att utföra en retur så får du maila till info@semattor.se så kommer vi redogöra för dig kostnaden och hur processen kommer gå till. Vid misskötsel av förpackning där varan blir skadad vid retur blir du betalningsskyldig motsvarande skadorna eller reparation på skadorna.

Leverans till Europa. Vi leverera till majoriteten av länderna i Europa där en fraktkostnad tillkommer vid leverans utanför Sverige. Vi levererar till länder som: Danmark, Norge, Finland, Tyskland, Estland, Lettland, Litauen, Belgien, Luxemburg, Nederländerna, Polen, Slovakien, Tjeckien, Österrike, Bulgarien, Frankrike, Ungern, Irland, Italien, Kroatien, Portugal, Rumänien, Slovenien och Spanien.

Leveranssätt (DHL). Alla våra mattor skickas via företaget DHL som är ett av det största transportbolaget i världen. Med DHL kan vi garantera dig en snabb, säker och en smidig leverans . Mattor med en bredd under 120 cm skickas till ett postombud (service point) nära dig där du själv får åka och hämta paketet på egen hand. Mattor med en bredd över 120 cm skickas via hemleverans hem till dig. Vid hemleverans blir du kontaktad av transportbolaget för att boka en tid som passar dig bäst. Ibland kan mattorna över en bredd på 120 cm vikas och skickas till postombud, detta beror på vad lagerpersonalen anser vara bäst för leveransen. Vid hemleverans kommer ditt paket att levereras till din port eller tomtgräns där du måste möta upp transportörerna för att ta emot varan.

Pris. Priserna är alla utgivna inklusive moms som är på (25%).

Förseningar. När det uppkommer förseningar på leverans meddelar vi dig via mail. Vi gör alltid det bästa vi kan för att slutföra ditt köp och ser till att du får en smidig upplevelse. Ibland kan det finnas externa faktorer som vi inte kan påverka och därför kan ditt köp få en leveransförsening. Du kan alltid ångra ditt köp vid en leveransförsening och därför utges inte en ersättning vid en leveransförsening.

Separerade leveranser. Vid beställning av flera varor kan vi skicka ditt köp vid separerade tillfällen beroende på storleken på varorna. Dessa kan komma vid olika tillfällen.

Garanti i 6 månader. Vi erbjuder dig som kund 6 månader garantin trots att konsumentköplagen inte kräver det. Du som kund har 6 månaders garanti på alla våra produkter. Garanti börjar gälla fr.o.m. dagen du mottagit varan. Garantier gäller på köp som levereras inom Sverige. Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, d.v.s. fel som fanns i produkten innan du som kund mottagit produkten. Fabrikationsfel ska konstateras och godkännas av oss och vid ett godkännande av fabrikationsfel får du ersättning i form av utbytet av vara eller prisreducerad eller annan form av kompensation. Garantin gäller inte på handhavande fel och i de fall som vi inte kan hitta något fel på produkten eller om du orsakat skadan själv.

Öppet köp 30 dagar. Som kund har du rätt att ångra och returnera ditt köp inom 30 dagar efter att du har tagit emot varan, förutsatt att varan är i oförändrad skick (oanvänd, ej förstörd eller skadad). Du får självklart öppna varan och testa den med omständigheterna att den inte ska användas utan prövas. Vi tillämpar distans- och hemförsäljningslagen. Vid retur ska originalförpackningen eller motsvarande vara väl tillsluten för att skydda den returnerade produkten mot eventuella skador som kan tillkomma vid transport. Öppet köp gäller inte vid betalning med presentkort (endast bytesrätt), specialbeställningar, om inget annat är avtalat vid köptillfället. Överenskommelsen skall i detta fall stå i din orderbekräftelse eller kvitto. Öppet Köp gäller endast i Sverige!

Reklamation i 3 år. Konsumentköplagen ger dig som kund 3 års reklamationsrätt efter det att du har tagit emot produkten. Vi tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt. Som kund har du skyldighet att rapportera eventuella fel på inköpta varor direkt efter mottagen leverans. Reklamationsrätten gäller enbart i de fall där det med/under normalt slitage uppstår skada som kan hänföras till någon form av fabrikationsfel.

Presentkort. Vid köp med presentkort gäller inte öppet köp (endast bytesrätt). I utnyttjande av presentkort på specialprodukter och reaprodukter gäller inga vilkor. OBS! Alla presentkort gäller endast i ett år fr.o.m utgivningsdatumet.

Sekretess. Vi tillämpar GDPR-lagstiftningen och hanterar dina personuppgifter enligt denna lagstiftning. Vi sparar enbart de mest nödvändiga uppgifterna för att vi ska kunna utföra ett köpeavtal mellan oss och dig som kund. Vi lämnar inte dina uppgifter till tredje part och skickar nyhetsbrev med information och erbjudanden om produkter till de som har frivilligt valt att få dessa skickade från oss. Du kan alltid enkelt avregistrera dig från nyhetsbrevet via länk i mailet eller via kontakt med oss.

Reservation Vi reserverar oss för eventuella tryckfel, brister i information samt felaktiga specifikationer på vår hemsida. Detta gäller även bilderna, som i vissa fall har illustrativt syfte.

Tvist Vid eventuell tvist följer vi beslut från Allmänna reklamationsnämnden (ARN) Tvist rörande villkoren skall avgöras av allmän domstol.

Force Majeure I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vi, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från sina förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.